איך לבחור נכון מילות מפתח לפרסום בגוגל, קידום אתרים וקידום עסקים באינטרנט

פורסם בקטגוריות מחקר מילות מפתח, פרסום בגוגל, קידום אתרים בתאריך 8 במרץ, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

שלום לכולם,

כל מי שרוצה להפעיל תהליך של פרסום בגוגל, או קידום אתר בגוגל רוצה, שביסודו של דבר יקרה דבר פשוט אחד: מישהו יכתוב ביטוי חיפוש בגוגל, ימצא קישור לאתר שלו (ממומן או אורגני) ויקליק עליו. על פניו הדרך הפשוטה ביותר להגיע ליעד הוא פשוט לחשוב על כל המילים, הקשורות לעסק. אבל האם באמת ישנו סיכוי טוב להשיג את המטרה הפשוטה לכאורה בדרך הזו? לא בטוח.

בחירה לא שיטתית של מילות המפתח יכולה לגרום לכם לבעיות הבאות:

א. לפספס מילות מפתח מאוד רלוונטיות לעסק שלכם.

ב. לבחור מילות מפתח, שאין להן חיפושים, או שיש להן מעט מאוד חיפושים.

כדי להימנע ממצבים לא רצויים אלה יש להפעיל את אחד התהליכים היפים, היצירתיים, הסיזיפיים והחשובים ביותר בפרסום בגוגל ובקידום אתרים: תהליך של מחקר מילות מפתח (לפעמים ידוע כמחקר ביטויי חיפוש או מחקר מילים).

מהו מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הינו תהליך שיטתי, שבו בוחרים בצורה מושכלת את רשימת מילות המפתח, שבעבורן מעונין העסק להופיע בתוצאות החיפוש. כשאני אומר "מושכלת" אני מתכוון לכך, שהבחירה של המילים צריכה להיות מונעת משני קריטריונים:

א. מילות המפתח צריכות להיות רלוונטית, למה שמציע העסק במודעה/דף הנחיתה.

ב. מילות המפתח צריכות להיות שימושיות בצורה משמעותית ע"י קהל הגולשים (על הסבר הנוסח הארכני הזה אעמוד בהמשך).

איך משיגים את העמידה בשני הקריטריונים לבחירת מילות מפתח?

נתחיל בשלב הראשון, רלוונטיות. בעצם נתחיל בשלב שלפני השלב הראשון: בחירת קהלי היעד. בחירת קהלי היעד היא הבסיס לכל מהלך שיווקי. במקרה של פרסום בגוגל ישנן שתי גישות לבחירת קהל היעד: גישה בנאלית וגישה מגזרית. הגישה הבנאלית אומרת, שקהל היעד יהיה בהגדרה פשוטה כל מי שמעונין במוצר או השירות, שהעסק מציע: אם העסק מוכר למשל טלפונים סלולריים אזי מילות המפתח תהיינה "טלפון סלולרי", “טלפונים סלולריים".הגישה המגזרית לעומת זאת היא רחבה, מתוחכמת יותר, ובוררת את מילות המפתח מתוך עולם התוכן, הקשור למגזרים, שאליהם פונים. כך למשל, אם רוצים למכור טלפונים סלולריים למגזר העסקי, אזי מילות המפתח יכולות להיות "תקשורת סלולרית לעסקים", “חיסכון בהוצאות עסקיות" ועוד.

ישנה אפשרות לחבר כמובן את שתי הגישות ולבחור את שני הסוגים של מילות המפתח רק כדי לכסות כמה שיותר אפשרויות.

אחרי שזיהינו את קהלי היעד ומילות המפתח, המאפיינות אותם, ניתן לעבור לשלב ב', בחירה של מילות מפתח שימושיות בצורה משמעותית ע"י הגולשים. הגדרה זו מחייבת לדעת בראש ובראשונה מה שימושי אצל הגולשים. את המידע הזה אני לא ממליץ לכם לקבל מתחושות הבטן שלכם – זה יהיה מתכון לקמפיין צולע ולא מושך קהל. הדרך הנכונה היא לגשת לכלים מקצועיים, שיספקו אותו. אחד הכלים המובילים לענין זה הוא כלי מילות המפתח של גוגל (שאליו מגיעים באמצעות הקלדת הביטוי "כלי מילות המפתח של גוגל" בגוגל, כמה מפתיע…).

כלי שכזה מספק מידע הסטורי מרתק. בתמורה להזנת ביטוי חיפוש, שמענין אתכם לפרסום, הוא יכול לספר לכם למשל כמה חיפושים היו בחודש האחרון עבור ביטוי חיפוש זה, כמה חיפושים אחרי ביטוי החיפוש ישנם בממוצע בחודש, מילים נרדפות לביטוי החיפוש עם המידעים הנ"ל וכן מושג כללי על רמת התחרות של המפרסמים תחת כל אחד מביטויי החיפוש.

את תהליך הבחירה יש לבצע עבור כל מילת מפתח וביטוי חיפוש בצורה עצמאית, כדי להבטיח רלוונטיות, ולהבטיח, שיש ענין ציבורי אחר הביטוי. אני ממליץ בישראל לבנות רשימה בת לפחות 50 מילים ובחו"ל רשימה בת 200 מילים.

סיכום

תהליך מחקר מילות מפתח יספק לכם רשימה של מילות מפתח וביטויי חיפוש, שיש להם סיכוי טוב לקבל ענין מהגולשים במנוע החיפוש של Google. התהליך שהצגתי כאן הוא הבסיסי ביותר, אבל משקף את עקרונות הגישה. השקעה רצינית במחקר מילות מפתח מגוונות, אף יכולה להביא לכם קהל גולשים בעלויות מגוחכות לקליק ועם ניהול נכון של פרסום בגוגל היא יכולה לתרום להוזלת עלות התוצאה העסקית.

הדיון, שערכתי כאן, הוא רק הדיון הראשון בנושא. במאמר הבא אדון בדרכים יצירתיות נוספות לאיתור מילות מפתח וביטויי חיפוש רלוונטיים.

מעונינים בפרטים נוספים בנוגע לשירותי הפרסום שלי בגוגל? התקשרו ל-054-5288103.

אין לכם זמן? מלאו את הטופס הקצר הבא ואצור קשר עמכם.

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

Bookmark and Share

מה מענין אתכם בפרסום בגוגל, במכירות באינטרנט, ובשיווק באינטרנט

פורסם בקטגוריות כללי, מכירות באינטרנט, פרסום בגוגל בתאריך 2 במרץ, 2010 על ידי שרון אביגדור – תגובה אחת

שלום לכולם,

לבלוג מלאו לפני חודשיים שנתיים לפעילותו. חשבתי לעצמי, שהגיע הזמן לעצור לרגע, ולשאול אתכם, קוראיו הנאמנים של הבלוג, מה אתם רוצים לשמוע, שלא שמעתם עליו בבלוג. אילו דברים עוררו בכם סקרנות נוספת, ולא קיבלתם עליה מענה, לאן הייתם שמחים, שהבלוג יתפתח, והוא לא הספיק להתפתח.

אתם יכולים לעבור על הפוסטים שענינו אתכם, לחשוב על רעיונות, ולשתף אותי. כדי לעשות זאת פשוט הקליקו על כותרת המאמר ודפדפו לסופו. שם תמצאו את טופס התגובה.

אגב, אם יש לכם חברים, מכרים או בני משפחה, שמשתמשים בפרסום בגוגל, פשוט שתפו אותם בפוסטים באמצעות כפתור ה"לשתף", שבתחתיתו של כל פוסט, ולקבל מהם רעיונות על מה כדאי לשפר בבלוג.

אשמח לשמוע מכם,

שרון

Bookmark and Share

לא יודע מהי המרה בשיווק ולמה היא חשובה בפרסום בגוגל? אז הנה ההסבר

פורסם בקטגוריות מכירות באינטרנט, פרסום בגוגל בתאריך 26 בפברואר, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

שלום לכולם,

כשאני מדבר עם לקוחות על נושא הפרסום בגוגל, אני משתדל ללמד אותם כמה מושגים מקצועיים, בכדי שיהיה לנו קל לנהל שיחה בנוגע למטרות קמפיין הפרסום בגוגל ולביצועיו. אחד המושגים הראשונים, שעולים בשיחה לאויר הינו המושג "המרה" (Conversion באנגלית).

מהי המרה?

המרה (Conversion באנגלית) היא בעצם השינוי, שעבר גולש מסוים ממצב של סתם גלישה ללא תכלית לביצוע פעולה, שאתה כבעל האתר חפץ בה. ההגדרות הפשוטות ביותר להמרות ברשת הינן למשל: ביצוע רכישה או הזמנה של מוצר או לחילופין מילוי טופס פניה לחברה, ושליחתו אליה בהצלחה.

יחד עם זאת ישנן המרות, שאינן נושאות אופי ישיר של פעולה->תוצאה עסקית מובהקת. דוגמה אחת היא הורדת ספר אלקטרוני (E-Book) חינמי מאתר החברה למחשבו של הגולש. במצב שכזה יש אמנם ענין לעסק להעניק את הספר חינם אין כסף, אבל בתמורה הוא יכול לצפות למשל, שהספר יופץ בצורה ויראלית, שהגולש ישאיר את פרטיו, כדי שאפשר יהיה לדוור אותו אח"כ, שהספר יגרום להגברת הביקורים באתר והענין בו.

פרסום בגוגל והמרות (AdWords Conversions)

רוב המפרסמים בגוגל יודעים, שהפרסום בגוגל מאפשר בראש ובראשונה להביא כניסות לאתר. מה שחלקם לא יודעים, הוא שהפרסום בגוגל מאפשר לעקוב אחר ההמרות, שארעו בגין הגעה מהקישור הממומן ישירות לדף הנחיתה.

כך למשל, אם נרצה לעקוב אחר מכירה באתר, שמוכר מנוי לקורסים מקצועיים בוידאו, הרעיון יהיה לעקוב אחר ההמרות שלו. בדיוק לשם כך המציאה גוגל את ה-Conversion Tracker (כלי מעקב ההמרות שלה).

איך עובד ה-Conversion Tracker (מעקב ההמרות)?

ה-Conversion Tracker הוא קוד תוכנה, שגוגל מספקת למשתמש בחשבון AdWords. את קוד התוכנה הזה יש לשבץ בדף מיוחד שקרוי "דף תודה רבה". “דף תודה רבה" הינו דף פשוט שמופיע לאחר שהגולש ביצע את הפעולה שבעל האתר חפץ בה, והוא מכיל לרוב מסר בסגנון "תודה רבה על שקנית מחברתנו”, או “תודה רבה שפנית אלינו/הורדת את התוכנה שלנו/הורדת את הספר האלקטרוני שלנו" וכדומה.

הסיבה שהקוד שתול רק בדף התודה רבה היא שזהו הדף החשוב ביותר מבחינת השגת מטרות האתר: בכל פעם שגולש הגיע לדף התודה רבה (Thank you Page), הדבר מתרחש רק במצבים שהוא קנה/נרשם/הוריד תוכנה או ביצע כל פעולה רצויה אחרת מבחינת בעל האתר.

בנוסף, מרגע שמופעל ה-Conversion Tracker מוסיפה גוגל עמודת דיווח בסטטיסטיקות שלה, ובה היא מונה את מספר הפעמים, שבה ארעה המרה.

הכוח של ה-Conversion Tracker

Conversion Tracker הוא כלי רב עוצמה ומספק תועלות משמעותיות:

א. הוא יכול לדווח כמעט בזמן אמת על המרות, שארעו מהקמפיין.

ב. הוא מראה את הקשר בין מילת מפתח להמרה. כך למשל אם פלוני הקליד במנוע החיפוש את הביטוי "טלפון סלולרי של Nokia” וביצע קניה של הטלפון בעקבותיו, אזי בעל האתר יכול לדעת, שהקניה ארעה בגלל ההקלדה של הביטוי הספציפי הזה. המשמעות של ידע כזה יכול להיות מרחיקת לכת: להעביר יותר כסף לכל קליק על ביטוי החיפוש הזה (כי ברור שהוא מביא תוצאות), להשקיע במכירות הטלפון הנ"ל, ולזנוח את המכירות של מוצרים אחרים רווחיים פחות.

ג. הוא מראה כמה המרות ארעו בתקופה. המידע הזה יכול ללמד על המגמה הכללית של ההמרות ביחס למאמצי השיווק: האם היא עולה, יורדת או קבועה. מידע שכזה יכול לתת חיווי על כמה כדאי להמשיך ולהשקיע בדחיפת מוצר מסוים באמצעות פרסום בגוגל, ולעיתים אם כדאי לדחוף אותו באופן כללי גם מחוץ לרשת.

סיכום

ההמרה היא אמצעי מדידה משמעותי לביצועיו של קמפיין שיווקי בכלל, וקמפיין פרסום בגוגל בפרט. אם תשכילו ליישם מדידה של ההמרות באמצעות כלי מעקב ההמרות (Conversion Tracker), תוכלו לנתב את תקציב הפרסום שלכם למה שבאמת עובד, ובכך להגדיל את הרווחים שלכם מהפרסום.

בקיצור: מומלץ.

מעונינים בפרטים נוספים בנוגע לשירותי הפרסום שלי בגוגל? התקשרו ל-054-5288103.

אין לכם זמן? מלאו את הטופס הקצר הבא ואצור קשר עמכם.

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

שרון

Bookmark and Share

איך להתנהג עם עלות הקליק בפרסום בגוגל

פורסם בקטגוריות מכירות באינטרנט, פרסום בגוגל בתאריך 21 בפברואר, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

במאמר האחרון שלי קבעתי, שעלות הקליק לפרסום בגוגל היא בעלת משמעות, רק אחרי עלות התוצאה העסקית. בהתחשב בעיקרון הזה אני רוצה לדבר הפעם על איך להתייחס נכון לעלות הקליק בפרסום בגוגל ולהראות, שעלות הקליק, כמו גם פרמטרים רבים נוספים בפרסום בגוגל הם בני שינוי ואפילו הכרחי, שנשנה אותם כל הזמן, בכדי שנמקסם את ההכנסות מפרסום בגוגל.

מהי עלות הקליק בפרסום בגוגל

עלות הקליק בפרסום בגוגל אדוורדס, כפי שהיא מוכרת במערכת גוגל Cost Per Click או CPC בקיצור, הינה מחיר מקסימום, שמוכן מנהל הפרסום לשלם עבור מילת מפתח בודדת, או עבור כל סט של מילים.

איך משפיעה עלות הקליק על הפרסום בגוגל

אם לנסות ולהגדיר את זה במשפט אחד, אז עלות הקליק משפיעה על הנראות של המודעות שלכם. במילים פשוטות פרושו של דבר, שעלות הקליק משפיעה על המיקום של המודעה בין 11 המיקומים האפשריים להצגתה (3 מעל התוצאות האורגניות ועוד 8 משמאל להן). צריך לזכור, שעלות הקליק לא משפיעה על לבדה על המיקום, אלא חייבים לקחת בחשבון את ציון האיכות, שגוגל העניקה לכם.

נראות מספקת היא תנאי מקדים, לכך שיהיו קליקים בהיקף, שיגיע למסה קריטית, שממנה אפשר יהיה לייצר לקוחות. כך למשל, אם הקמפיין שלכם ייצר 10 קליקים ביום, ספק רב, אם תצליחו לקבל מהן אפילו פניה אחת, בעוד שאם תייצרו 100 כאלה, גובר הסיכוי לקבל מס' מסוים של פניות.

מה אפשר לעשות עם עלות הקליק כדי להשיג יותר נראות

בהתייחס לסעיף האחרון הנה מספר תסריטים ותגובות אפשריות, שנעזרות בעלות הקליק כפיתרון למצב:

א. בעיה: המיקום נמוך, ציון האיכות סביר, דבר שמביא לכמות לא מספקת של קליקים.

פיתרון: בחירה של המיקום בו אתם רוצים להיות, העלאת עלות הקליק בצורה מדורגת, עד שהמיקום הממוצע מגיע למיקום הרצוי.

ב. בעיה: יש קליקים, המיקום של המודעות גבוה, אבל עלות הקליק גבוהה מדי, כתוצאה מכך התקציב נשרף במהירות. כמו כן רוצים להגדיל את כמות הקליקים.

פיתרון: הפחתה ממוקדת לכל מילה של עלות הקליק. התוצאה יכולה להיות שמירה על כמות הקליקים או ירידה שלה. הירידה יכולה לקרות, בגלל שבחלק של המקרים תתרחש ירידה של המודעה למיקומים, שבהם מקבלים פחות קליקים. כדי שלא להגיע למצב מתסכל שכזה ישנו פיתרון פשוט, שמחייב משמעת: הוספה של כמות סבירה של מילות מפתח בעלות קליק נמוכה יחסית. אני מדגיש שדרושה פה משמעת – הפחתת מחיר היא פעולה, שיכולה לפגוע בלב הפועם של עסק שמפרסם בגוגל – הפניות שלו או המכירות שלו. חייבים להבין שזו לא סתם פעולת חיסכון, אי לכך הוספת מילות המפתח הזולות מוכרח להתבצע ברמה כזו או אחרת יחד עם פעולת החיסכון.

ג. בעיה: לא השקעתם בדף נחיתה "כמו שצריך", אי לכך גוגל מעניק לכם ציון איכות נמוך והמיקום שלכם נמוך.

פיתרון: העלאה משמעותית של עלות הקליק עם תקציב רחב מספיק לכמה ימים כדי להתברג במקומות הראשונים, ולקבל מספיק קליקים, עם יחס הקלקה לצפיות שהוא גבוה, ושיראה לגוגל, שהמודעות שלכם מענינות ורלוונטיות לגולשים.

מה הטעות שעושים מפרסמים נאיבים רבים בפרסום ב-Google AdWords

מפרסמים נאיבים בגוגל, מאמינים, שעלות הקליק היא משהו קבוע, שהם נוקבים בו בהתחלה ולא משנים אותו. משפונה אליהם גוגל להעלות את העלות עקב ציון איכות נמוך, הופעה בעמוד השני, או הצעה לקבל יותר חשיפות, מפרסמים כאלה מוכנים להעלות את המחיר: העיקר להופיע בעמוד הראשון, שלא לומר במקום הראשון בעמוד הראשון, והרבה….

התוצאה המידית לכזו התנהגות היא שריפת התקציב ותוצאות דלות. אתם לא רוצים להיות שם.

איך לפיכך נכון להתנהג עם עלות הקליק באדוורדס?

צריך לבחון באיזה משלושת התסריטים הנ"ל אתה נמצא, ולפי התסריט לנסות ולקבל החלטה מושכלת: האם כדאי להשתמש בשינוי עלות הקליק? האם שימוש בעלות הקליק אינו רלוונטי, שלא לומר מזיק. כמו כן יש לשים לב לניתוח מצבו של כל ביטוי חיפוש בנפרד ולא להסתמך רק על מידע מוגבל. מידע מוגבל יכול להיות למשל הממוצעים הכלליים שגוגל מספקת, או לחילופין כמה ביטויי חיפוש שהביאו תוצאות אלה ואחרות, ואשר בגלל חוסר השקעה מעדיף המפרסם לחשוב, שהם חזות הכל.

סיכום

כפי שראיתם עלות הקליק היא עוד אמצעי במאבק שלנו המפרסמים ומנהלי הפרסום לשמור על זרם גבוה ואיכותי של קהל גולשים, שמגיע לדפי הנחיתה שלנו. ככזה חשוב, שתשנו אותו מדי פעם לפי צורכי הקמפיין והעיקר – אל תיגררו למלחמות מחירים שיגרמו לשריפת התקציב שלכם.

לרוב הכיוון ההפוך הוא זה הנדרש כדי להשיג תוצאות רציניות לאורך זמן. השקיעו בלימוד של הנתונים, ואז תוכלו להנות משימור ואף מגידול של כמות קליקים לדפי הנחיתה מדי חודש בחודשו.

מעונינים בפרטים נוספים בנוגע לשירותי הפרסום שלי בגוגל? התקשרו ל-054-5288103.

אין לכם זמן? מלאו את הטופס הקצר הבא ואצור קשר עמכם.

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

שרון

Bookmark and Share

פרסום בגוגל: בזבזו את הכסף על קליקים – זה בלאו הכי לא משנה

פורסם בקטגוריות כללי בתאריך 10 בפברואר, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

שלום לכולם,

אחד הפרמטרים, שהכי מענינים סוג מסוים של מפרסמים בגוגל הוא עלות הקליק. הם משתגעים מהעלות הזו. הם רוצים להבין מהי עלות קליק בשוק, שבו הם פועלים. הם פוחדים, שהיא תהיה גבוהה מדי. הם מבוהלים, שהיא תגרום לזלילת התקציב שלהם, לפני שהם יספיקו לומר: "יש לי קישור ממומן בגוגל".

למה עלות הקליק של הפרסום בגוגל היא לא משהו כ"כ קריטי

אז יש לי הודעה עבור מפרסמים כאלה: חבר'ה, זה פשוט לא חשוב כל כך. אני כבר רואה את הגבות המורמות: “מה זאת אומרת לא חשוב כל כך? הלא ככל שנשלם יותר לכל קליק יכנסו פחות אנשים לדפי הנחיתה שלנו!”. אז נכון. זה באמת מה שיקרה. אבל האם השקעתם מחשבה כמה תוצאות עסקיות (פניות או מכירות) הניבו אותם קליקים?

בואו ונסתכל על זה כך: נניח ואתם עושים עבודה מעולה בהפחתת עלות הקליקים. נניח שהתחלתם עם תקציב של 100 ש"ח ליום ועלות קליק ממוצעת של 1 ש"ח. כלומר קיבלתם 100 קליקים ליום או 3,000 קליקים לחודש. במצב שכזה קיבלתם למשל 100 פניות לחודש. לא רע. נניח שעשיתם עוד עבודה נפלאה של הפחתת עלויות קליקים והגעתם למצב שקליק עלה חצי ש"ח. כלומר קיבלתם 6,000 קליקים לחודש.

רק שיכולה להיות לכם בעיה: כמות התוצאות העסקיות עלתה ב-10% בלבד וקיבלתם 110 מכירות. במילים פשוטות – ההפחתה בעלות הקליקים לא הביאה לשיפור דומה לשיעור ההפחתה של הקליקים: 50%. כל המאמץ לא ממש השתלם.

יהיו כאלה שיאמרו: “נו, הוא גיבב איזה כמה מספרים כדי להראות שהוא צודק". רק שאני אומר שמצבים שכאלה הם מצבים מהעולם האמיתי. ישנם המון מקרים, שבהם עלות הקליק מופחתת, אבל לא קורה משהו מהותי להיקף התוצאות העסקיות.

כדי להימנע מלהגיע למצבים כאלה, על מי שמפרסם בגוגל לחשוב במושגים אחרים: מושגי עלות התוצאה העסקית (פניה או מכירה).

עלות התוצאה העסקית בפרסום בגוגל

עלות זו היא בתחשיב פשוט גובה התקציב החודשי מחולק בכמות התוצאות העסקיות. למשל: אם התקציב החודשי הוא 3,000 ש"ח והעסק מתבסס על מכירות מגוגל, אזי אם בחודש מסוים העסק קיבל 100 מכירות, עלות התוצאה העסקית היא 3,000/100 = 30 ש"ח.

חשיבה במושגים של עלות התוצאה העסקית גורם לנו לחשוב בצורה של "כמה תוצאות עסקיות (פניות או מכירות) נצליח להוציא מתקציב נתון" או לחילופין: “כמה תוצאות עסקיות אנחנו מעונינים להשיג מתקציב נתון?”

כך למשל, אם בדוגמה שלעיל קיבלנו 100 מכירות, אם אנחנו רוצים בשיפור משמעותי של לפחות 30%, אזי נרצה שיהיו לנו 130 מכירות בחודש ולפיכך עלות המכירה תהיה 3000/130 = 23 ש"ח.

בצורת חשיבה טיפה שונה, אם נרצה למקסם את הרווחים שלנו נשאף, שעלות המכירה תהיה כמה שיותר נמוכה עבור תקציב נתון וכך נקבל כמה שיותר פניות. אי לכך נוכל לומר שאנחנו רוצים לשלם לא יותר מ-20 ש"ח למכירה ולקבל לפיכך 150 מכירות בחודש.

למה חשיבה על עלות התוצאה העסקית עדיפה על חשיבה על עלות הקליק?

כדי לענות על השאלה הזאת קודם כל אלך ל-Common Sense שלכם: לו הייתם קונים מוצר בודד ורוצים למכור אותו ברווח, האם היה מענין אתכם כמה עולה החלק ה-1/12 של אותו מוצר? ברור הרי, שהייתם מתענינים בעלות המוצר כולו כיחידה אחת. אותו ההיגיון פועל בהעדפה של עלות התוצאה העסקית בפרסום בגוגל: אם אתם רוצים למכור יחידת מוצר באמצעות פרסום בגוגל הייתם רוצים לדעת כמה תשקיעו בפרסום כדי לקבל מכירה אחת, ולא כמה יעלה לכם קליק בודד.

לדוגמה: אם אתם מוכרים ברשת תוכנה שמכניסה 1000 ש"ח, הייתם רוצים למשל לדעת, שבכל פעם, שתשקיעו 50 ש"ח תביאו למכירה, שתניב רווח. זה לא משנה אם עלות הקליק הייתה 0.5 ש"ח, 4 ש"ח ואפילו 50 ש"ח. מה שמשנה הוא שהשקעה של 50 ש"ח בפרסום מניבים הכנסה של 1,000 ש"ח.

אז כמו שאתם רואים, כל מי שחשב רק על הפחתת עלות הקליק צריך שיחליף דיסק. הפרסום בגוגל הוא כלי עסקי בראש ובראשונה, וכך צריך להתייחס אליו. מדד כמו עלות הקליק צריך רק להיות עוד אמצעי להבנת ההוצאות, אבל רק אחרי עלות התוצאה העסקית. הצמדות לעלות התוצאה העסקית תבטיח עמידה ביעדים העסקיים בפרסום בגוגל ואף שיפור שלהם.

מעונינים בפרטים נוספים בנוגע לשירותי הפרסום שלי בגוגל? התקשרו ל-054-5288103.

אין לכם זמן? מלאו את הטופס הקצר הבא ואצור קשר עמכם.

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך


שרון

Bookmark and Share

להיות ראשון בפרסום בגוגל או "ראשון" בפרסום בגוגל?

פורסם בקטגוריות מכירות באינטרנט, פרסום בגוגל בתאריך 29 בינואר, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

שלום לכולם,

בין אם אתם מפרסמים או מתכוונים לפרסם בגוגל אני מניח, שעלתה בדעתכם השאלה "איך אני יכול להופיע בראש הדרוג של מודעות הפרסום בגוגל?". אם חשבתם על השאלה הזו, אני מניח, שחשבתם, שהופעה במקום הראשון יכולה להביא הרבה מאוד קליקים ביחס למיקומים אחרים, ובהתאם לכך ליותר עסקאות ביחס למיקומים אחרים של המודעה.

ברור לכם, שאני עומד לומר, שהדבר לא באמת אפשרי. אין הרי בכלל ספק. אני אפילו התייחסתי לכך בתגובה לשאלה של מישהו בקפה. רק שבמקום להיות רק זה, שהוא המבקר והוכחן, אני רוצה להציע בפוסט זה מודל חשיבה אחר. אני רוצה, שמי שמפרסם או מתענין בפרסום בגוגל יקבל מהפוסט הזה צורת הסתכלות, שלא תעשה אותו ראשון במנוע החיפוש ובאופן חסר משמעות עסקית, אלא ראשון באופן אמיתי בפן של השגת יותר לקוחות על בסיס של ROI הולך ומשתפר עם הזמן.

איך אפשר להיות ראשון ברשימת המודעות של Google AdWords?

למי שלא קרא את הפוסט שלי בענין עדיין, מיקום של מודעה נקבע בגוגל כמכפלה של ערך ציון האיכות של גוגל (ה-Quality Score) בעלות הקליק המקסימלית (הפוסט נמצא כאן). מכאן המסקנה פשוטה: כשגוגל באה לקבוע את מיקום המודעה היא רואה איזה מפרסם השיג את המכפלה הגבוהה ביותר, והוא זה שיזכה להופיע ראשון. דוגמה קצרה: נניח שישנם רק שני מפרסמים למילת מפתח מסוימת. למפרסם א' עלות קליק מקסימלית = 5, ציון איכות = 20 ואילו למפרסם ב' עלות קליק מקסימלית = 5 וציון איכות 30 אזי כיוון שהמכפלה עבור א' היא 100 והיא נמוכה יותר מהמכפלה עבור ב' (150) ב' יופיע לפני א' ובמקרה זה יופיע גם ראשון.

האם הופעת המודעה בגוגל במקום הראשון היא הכי כדאית עסקית?

אז זהו, שלא תמיד. המקום הראשון, למרות היותו המקום הנצפה ביותר במסך מביא עמו כמה בעיות – הנה שתיים מהן. הבעיה הראשונה היא בעית ה-Happy Clickers. אלה הם המקליקים הסדרתיים, שעושים זאת מתוך ענין גרידא, אבל אין להם רצון אמיתי לבצע עסקאות (כתבה ב-TechCrunch מציגה מידע מענין בנושא). הם מבזבזים לכם כסף על קליקים אבל לא מביאים לתוצאות. הבעיה השניה היא טמונה בתהליך הקניה באמצעות מנוע החיפוש.

תהליך הקניה במנוע החיפוש מושתת, כמה לא מפתיע, עלחיפוש. זאת אומרת, שבתהליך זה לא בהכרח זה, שהופיע ראשון עם המודעה שלו יהפוך בהכרח לזה, שיקנו ממנו. יתכן פה שלב של סקר מחירים, שבו גם פרסומות במיקומים נמוכים יותר תקבלנה קליקים כדי לספק את צורכי ההשוואה של המחפש בתהליך הסקר. כך ימשך לו התהליך עד שתתקבל החלטה, מי מבין המפרסמים יצרו את הענין העסקי הרב ביותר, ואליהם תהיה חזרה כדי להתענין בעוד פרטים, ואולי לרכוש (אם הדבר אפשרי באתר).

זה לא אומר כמובן שכל הגולשים יתעלמו מהמקום הראשון ולא ירכשו דוקא מהמפרסם בו, אבל זה כן אומר שצריך להתייחס למקום הראשון בפרופורציות – כעוד מקום שיכול להביא לעוד פניות ולעוד מכירות ולא כמקום היחיד, שבו אפשר לעשות זאת.

מקום ראשון בגוגל אדוורדס: הגירסה העסקית

עכשיו אתם מבינים שמקום ראשון בפרסום בגוגל הוא לא ה-דבר שיניב לכם את כל העסקאות האפשריות. אני מציע לפיכך ללכת לעיקרון אחר. מצאו לכם את המקומות הזולים מספיק עבור כל מילת מפתח, שבהם אתם מופיעים ומקבלים תוצאות (פניות או מכירות). זה יכול להיות בטווח מקומות 1-3, למילה X, מקום 2-4 למילה Y, מיקום 8 למילה Z וכן הלאה. במצב שכזה אתם תמקסמו את הרווחים שלכם מפרסום בגוגל. למה? כי מחד לא תוציאו לקליק, מה שיקר לכם, ויכול לזלול לכם את התקציב בקלות, ומאידך תקבלו יותר פניות ויותר עסקאות בטווח מיקומים (יכול להיות שזה מיקום אחד), שברור לכם, שנעשות בו עסקאות.

אם לחזור לכותרת המאמר: במצב שכזה אתם באמת תהיו במקום ראשון בפרסום בגוגל. לא בגלל שהצלחתם להביא את המודעה למקום גבוה, אלא בגלל שהצלחתם להשיג את מה שרציתם עבור העסק שלכם: עוד ועוד פניות, עוד ועוד עסקאות.

מחשבות? רעיונות? הגיבו עכשיו!

שרון

לפרטים אודות השירותים שלי בגוגל התקשר/י ל-054-5288103 או מלא/י את הטופס הבא:

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

Bookmark and Share

כמה טוב להיות נאיבי, לשלם יקר לפרסום בגוגל ולקבל כלום (מה? זה לא עובד ככה בחיים?)

פורסם בקטגוריות פרסום בגוגל בתאריך 21 בינואר, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

שלום לכולם,

בעקבות שיחות שאני עורך עם מתענינים בפרסום בגוגל הרגשתי צורך להפריך כאן כמה תפיסות נאיביות של עסקים קטנים בנוגע לגביו.

מה שקורה הוא שכשרבים מהחבר'ה האלה, באים לפרסם בגוגל מפסיקים לעבוד מהראש ומתחילים לעבוד רק מהבטן תוך התבססות על התפיסות המוטעות הללו. מכאן הדרך קצרה לכישלון מובטח של הקמפיין, שאותו הם יעלו (לרוב בעצמם).

אז הנה לכם סקירה קצרה של שלוש מהתפיסות הנאיביות האלה. לכשתקראו את הדברים, אני מציע לכם לחשוב לרגע האם גם אתם התנהגתם בצורה דומה ומה קרה לכם בעקבות זאת:

א. "כדי להשיג לקוחות מהפרסום בגוגל מספיק שאשתמש בכמה מילות מפתח בודדות שיתארו את העסק בצורה הכי טובה ולהשקיע בהן את מרב הכסף"

נשמע לענין. פשוט. אולי אפילו גאוני, נכון? ועכשיו למציאות: יכול להיות. אבל אל תשכחו, שישנו סיכוי גבוה, שגם המתחרים שלכם יבחרו באותן מילות מפתח בדיוק. ומה התוצאה? שניכם משקיעים הרבה שקלים לכל קליק (כי צריך בכל זאת להתחרות) מקבלים מעט קליקים וגומרים מהר מאוד את התקציב היומי שהקצבתם לגוגל. וכל זה עם רמת תגובה עלובה לפרסומות שלכם, שספק אם אפשר לייצר ממנה לקוחות.

ב. "כדי להצליח ממש בפרסום בגוגל צריך שהמודעה שלי תהיה תמיד ראשונה. אולי אפילו אלך למקצוען שידאג שהמודעה שלי תהיה ראשונה תמיד"

להיות ראשון זה מחייב אמרה הפרסומת ההיא של בנק הפועלים. בעולם של הפרסום בגוגל זה מחייב עמידה בשני פרמטרים, שעליהם דיברתי בהקשר של ציון האיכות: מחיר מקסימום גבוה לקליק ו/או ציון איכות גבוה. אי לכך גם אם מפרסמים נאיביים כאלה יקבעו מחיר גבוה מספיק לרוב הם לא ישקיעו מספיק בדפי הנחיתה שלהם ויקבלו ציון איכות נמוך. התוצאה: מתחרים שכן ישקיעו באיכות הדף ובמחיר טוב יעקפו אותם בסיבוב ולא יתנו להם הזדמנות להגיע למקום הראשון (לאלה שרוצים להבין יותר הנה המאמר). כאן המקום לומר, שיש "אנשי מקצוע" בתחום שלי, שמבטיחים את המקום הראשון בפרסום בגוגל לא משנה מה יהיה. אז המידע שכתבתי לפני שני משפטים מראה, שההצעה הזו לא חייבת להתממש.

ג. "כדי לקבל כמה שיותר פניות ומכירות מהפרסום בגוגל אני צריך המון, אבל המון חשיפות"

כן. ולא. כאן צריך להפריד בין שתי צורות פרסום בגוגל – פרסום ברשת החיפוש (תוך שימוש במנוע החיפוש של גוגל) ופרסום ברשת התוכן של גוגל (תוך שימוש באתרי תוכן שמציבים בתוכם פרסומות של גוגל). בהקשר של רשת החיפוש המשפט הנ"ל אינו תקף לרוב. הסיבה לכך היא שכדי שמודעה תוצג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עליה לקבל שיעור הקלקה (מס' קליקים חלקי מס' החשיפות) שהוא גבוה מספיק יחד עם מחיר מקסימום מתאים (וזה כמעט כמו לומר ציון איכות גבוה מספיק וכו', כיוון ששיעור ההקלקה הינו מרכיב משמעותי בקביעת ציון האיכות). אי לכך אם נלך רגע למתימטיקה מכיתה ח' נגלה, שאם מספר החשיפות יהיה גבוה במיוחד וכמות הקליקים לא תהיה גבוהה בהתאם, התוצאה תהיה דרוג נמוך עד כדי אי הופעה בעמוד הראשון. והנה קרסה התאוריה: לא מופיעים בעמוד הראשון -> יש פחות חשיפות -> יש פחות מכירות ופניות למילת המפתח.

כשמדברים לעומת זאת בפרסום ברשת התוכן כאן המשחק הוא אחר לגמרי: א-פריורית רמת החשיפות ברשת התוכן היא עצומה. אם למשל מישהו מפרסם באתר בתחום המלונאות, סביר להניח שהמודעה שלו תופיע לצד מאמרים והצעות בתחום, שמוצגים לפחות כמה עשרות אלפי פעמים ביום. במצב שכזה לקבל שיעור הקלקה (CTR) גבוה זה דבר בלתי אפשרי. גוגל מבינה את זה, ולכן מזהה מודעה איכותית לפי כמות המכירות והפניות שהיא מייצרת לאתר מתוך סך החשיפות. כאן לפיכך יש בהחלט מקום לשפר את מספר החשיפות אבל רק לרמה של מסה קריטית, שמייצרת תגובות מספיקות ואיכותיות, ולא בצורה אינסופית.

יש עוד תפיסות נאיביות שלא דיברתי עליהן, אבל אני מקווה שהבנתם, שכאשר באים לפרסם בגוגל, לבד או עם איש מקצוע צריך להימנע מתפיסות שלא מבוססות על המציאות ועל ידע. תפיסות שמקורן באמונות שלנו ובתקוות שלנו יכולות לפחות לעכב אם לא למנוע את הצלחתו של קמפיין אדוורדס. רק הכרות אמיתית עם המערכת, על יכולותיה ומגבלותיה יביאו להצלחה העסקית המיוחלת.

האם גם לכם היו תפיסות מוטעות וחשיבה נאיבית שהובילה לאי הצלחתם של קמפיינים פרסומיים?

אתם מוזמנים להגיב.

שרון

לפרטים אודות שירותי הפרסום שלי בגוגל מלא/י את הטופס הקצר הבא או התקשר/י ל-054-5288103:

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

Bookmark and Share

4 דרכים לשפר את ציון האיכות (Quality Score) של גוגל

פורסם בקטגוריות פרסום בגוגל בתאריך 16 בינואר, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

שלום לכולם,

בחלקו האחרון של המאמר שלי על איך לגרום לגוגל לדרוש פחות כסף עבור פרסום הזכרתי את ציון האיכות של גוגל כגורם המרכזי, שבאמצעותו ניתן להוזיל את עלות הקליק.ציינתי בנוסף, שאם יודעים מה עושים בפרסום בגוגל משך הזמן שנדרש כדי להגיע להוזלת הקליק יהיה קצר.

לפיכך היום אני רוצה לתת לכם 4 דרכים, כדי שתחסכו מעצמכם את התסכול שבקבלת ציון איכות (Quality Score) נמוך, רק בגלל שלא ידעתם, מה נכון לעשות.

פעולה מס' 1: העזרו ב-Google AdWords Editor כדי להגדיר קמפיין חדש

כשמקימים קמפיין פרסום בגוגל דרך האתר זו דרך ללא חזרה. גוגל רושם את הפעולה בבסיסי הנתונים שלו וקובע ציון איכות לקמפיין עוד טרם הרצתו, כך שאם עשיתם טעויות בדרך – גוגל זוכר לכם את זה. Google AdWords Editor, למי שלא מכיר, הוא כלי לעריכת קמפיינים מתוצרתה של גוגל עצמה, ומאפשר להגדיר את מאפייניו של מסע פרסום כמעט בשלמותו. היופי בענין הוא שהעריכה היא מקומית למחשב שלכם ואת ההטענה אתם יכולים לבצע, רק כאשר אתם בטוחים שהקמפיין מוגדר כהלכה. כך אתם נמנעים מתיוג מיותר של גוגל אתכם כ"לא רציניים" או "לא איכותיים" עוד לפני שהוצאתם שקל אחד של פרסום.

פעולה מס' 2: אל תטעינו לחשבונכם קמפיין מושהה עד שדפי הנחיתה יהיו מוכנים

דפי הנחיתה הם האמצעי שבו נעזר מפרסם בגוגל כדי להגשים את יעדיו של העסק/החברה מקמפיין הפרסום. בלעדיהם אין זכות קיום (אבל ממש אין זכות קיום) לקמפיין כולו מבחינה עסקית. אם אתם חושבים, שאפשר להעלות דפי נחיתה לא תקינים ו/או לא שלמים ל"בינתיים" ומבלי להפעיל את הקמפיין אבל יחד עם זאת לא לשלם על כך בציון איכות נמוך אתם טועים טעות חמורה. להזכירכם מהסעיף הקודם, גוגל סופרת לכם ה-כ-ל מרגע שקמפיין מוטען לחשבון האדוורדס שלכם. אתם יודעים, חכמים לא נכנסים לצרה שפקחים יוצאים ממנה. היו חכמים – אל תתנו לגוגל את ההזדמנות לראות שיש לכם קמפיין לא סגור בדפי הנחיתה שלו.

פעולה מס' 3: צרו קבוצות מודעות ייחודיות למילות המפתח המובילות שלכם

בכל קמפיין פרסום בגוגל יש משהו כמו בין 10% ל-20% ממילות המפתח שהן מספקות את עיקר התנועה לאתר. כיוון שציון האיכות מושפע ממילות מפתח מצליחות אלה ראוי להפריד אותן מהשאר באמצעות יצירת קבוצות מודעות יחודיות להן, שיכללו מודעות ספציפיות עבור מילות המפתח שבקבוצה.

פעולה מס' 4: הבטיחו שדף הנחיתה שלכם הוא קל לניווט ואינו בעל אופי "ספאמי"

המושג "ספאמי" בדפי נחיתה אינו משהו מאוד מוגדר, אולם אפשר פחות או יותר להסתמך על הדרישות למניעת ספאם בדפי אינטרנט שגוגל מציבה למנהלי אתרים. אני יכול לחשוב כדוגמה שאם למשל כדי לבצע קניה צריך לעבור ארבעה דפים שיחייבו את הגולש להזין פרטים זהים שלו שוב ושוב גוגל תשים על כך עין ותתייג את הדף כבעל ציון איכות נמוך. דוגמה שאני יכול לחשוב עליה בדף "ספאמי" היא שדף הנחיתה מכיל המון קישורים שמתויגים עם מילות מפתח לא רלוונטיות למהות המודעה כדי לנסות להראות בעיני גוגל כדפים איכותיים (למשל להציג הרבה קישורים שנושאם "מיץ לימון" בדף נחיתה שמנסה למכור נעליים).

רשימת הפעולות לשיפור ציון האיכות אינה מתמצה רק ב-4 הפעולות הללו מן הסתם. בפוסטים הבאים שלי אחזור מדי פעם לנושא זה בצורה ישירה, אבל בפוסט הקרוב אעסוק, באיך צורת ניהול פרסום נאיבית משפיעה על התוצאות שמשיגים בקמפיין פרסום בגוגל.

שאלות נוספות בנוגע לשיפור ציון האיכות של גוגל? אתם מוזמנים להגיב כאן.

פרטים בנוגע לשירותי הפרסום שלי בגוגל? מלאו את הטופס הבא:

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

בברכת שבוע עסקים מוצלח,

שרון אביגדור

Bookmark and Share

איך לגרום לגוגל לדרוש ממך פחות כסף על פרסום

פורסם בקטגוריות פרסום בגוגל בתאריך 6 בינואר, 2010 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

שלום לכולם,

פרסום זה דבר שעולה כסף. פרסום בגוגל זה דבר שאמנם שווה את הכסף, אבל עולה כסף גם הוא. במאמר זה ובזה שאחריו, אני רוצה לספר לכם על אחד האופנים שבהם אפשר לחסוך כסף בפרסום בגוגל – ואפילו כסף גדול.

כפי שכבר סיפרתי במאמר קודם שלי על ציון האיכות של גוגל, ציון האיכות הוא הכלי המרכזי של הפרסום בגוגל שבאמצעותו קובעת גוגל את מיקום של מודעה ברשימת המודעות המוצגות. מה שלא התייחסתי אליו (כי לא שם היה המקום לכך) היה העובדה, שציון האיכות של גוגל הוא גם כלי לקביעת מחיר שתהיה גוגל לגבות מהמפרסם.

איך משפיע ציון האיכות (ה-Quality Score) על המחיר הפרסום בגוגל

כדי להבין את ההשפעה הזו צריך להבין קודם, שהדרוג של כל מודעה נקבע בגוגל ע"י מכפלה של ציון האיכות (ה-Quality Score) בעלות המקסימלית לקליק. לפיכך מן הסתם ככל שהעלות המקסימלית לקליק של המפרסם וה-Quality Score גבוהים יותר, כך תוצג המודעה במקום גבוה יותר.

עכשיו שימו לב. בואו ונחשוב על המצב שהמודעה שלכם קיבלה את המקום השני למשל עם Quality Score = 20 (זה ציון האיכות המקסימלי) ועם מחיר של למשל 2 ש"ח. לעומת זאת במקום השלישי מצוי מתחרה שלכם שמשלם CPC = 3 ש"ח ו-Quality Score = 11.

בחישוב פשוט: תוצאת המכפלה שלכם (CPC X BID) היא 40 ואילו זו של יריבכם היא 33. גוגל מכנה מכפלה זו בשם Ad Rank.

עכשיו לדובדבן שגוגל נותנת לכם:

חישוב ה-CPC בפועל, לא זה שנקבתם בו, אלא זה שגוגל חושבת שאתם צריכים לשלם בא מהנוסחה הבאה:

CPC בפועל = Ad Rank של המודעה שמתחת לזו שלכם חלקי ה-Quality Score שלכם + 0.01

אם ניישם את הנוסחה על המודעה שלכם הרי שתשלמו כך:

Actual CPC = 33/20 + 0.01 = 1.66

מה קרה פה? למה התשלום עבור הפרסום בגוגל נמוך ב-17%?

קודם כל שילמתם פחות ממה שקבעתם במחיר המקסימלי. פשוט כך. אבל ברמה היותר עמוקה של הפרסום בגוגל מה שקרה פה הוא שאתם מקבלים תגמול מגוגל על כך שיש לכם מודעה, שהיא קודם כל מודעה רלוונטית יותר ממתחרותיה, ושהיא מעניקה לגולשים את מה שהם רוצים. כלומר לא רק שהיא רלוונטית, אלא שהיא גם לענין, היא איכותית.

איך אפשר לנצל את ה-Quality Score כדי לחסוך כסף בפרסום בגוגל?

נורא "פשוט". להשקיע בכל מה שמרכיב את ה-Quality Score כדי שערכו יהיה כמה שיותר גבוה. וכאן מגיע הדובדבן השני שבקצפת. ככל שגוגל רואה Quality Score שערכו גבוה מסף מסוים אתם מתחילים לשלם רק את מחיר המינימום לקליק שהיא קובעת להופעה בדף הראשון, ועוברים להופיע באזור הצבע מעל תוצאות החיפוש (כן, ההוא שנראה כאילו שייך לתוצאות האורגניות אבל הוא לא).

זה מטורף. זה אומר שבעצם אתם יכולים להביא את עצמכם לעלות קליק של אגורות ספורות בלבד, לקבל טונות של קליקים ולהביא הרבה יותר מכירות ופניות לעסק באותו הכסף. כאילו שמישהו פתח לכם סכר של מים אחרי שהתרגלתם לשתות כוס מים ביום.

מענין? אז אחרי ההבטחה הגדולה (שגוגל אכן מקיימת), באה העבודה כלומר: צריך לעבוד כדי שה-Quality Score יטפס מעלה מעלה, אבל החדשות הטובות הן שזה לא חייב לארוך זמן רב אם יודעים מה עושים בפרסום בגוגל. על כך בפעם הבאה.

שאלות ותגובות על ה-Quality Score? אתם מוזמנים להשאיר תגובה.

בברכת שבוע עסקים מוצלח,

שרון אביגדור

שיווק אפקטיבי באינטרנט

לפרטים אודות השירותים שלי בגוגל התקשר ל-054-5288103 או מלא/י את הטופס הבא:

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

Bookmark and Share

ציון האיכות המחודש של גוגל: רבותי, גוגל מכריזה על מ-ה-פ-כ-ה שקטה בפרסום ב-AdWords

פורסם בקטגוריות פרסום בגוגל בתאריך 5 בנובמבר, 2008 על ידי שרון אביגדור – אין תגובות

במאמרי האחרון על ציון האיכות של גוגל ציינתי את השינוי האחרון, שעשתה גוגל. על פי הפרסום באתר Inside Adwords של גוגל חישוב ה-Quality Score, אותו הנתון הנעלם שבאמצעותו גוגל קובעת את איכותה של מודעה ובהתאם את מיקומה, יהיה מדויק יותר והמערכת תעריך את איכותה של מודעה בכל פעם, שהיא אמורה להיות מוצגת. המשמעות לפי האתר, היא שגולשי מנוע החיפוש של גוגל יראו מודעות, שיותר מתאימות להם, ומאידך המפרסמים יקבלו Leads (לידים) איכותיים יותר.

ההודעה של גוגל היא קצרה ותמציתית, לא דבר חדש אצלה. אבל לדעתי יש מקום להתעכב על שינוי זה, שכן לדעתי זהו שינוי משמעותי ביותר ועל כך אעמוד במאמר זה.

על ההבדלים בין החישוב הישן של ציון האיכות לבין החישוב החדש

ציון האיכות הישן היה ציון, שנקבע על פי מגוון של גורמים, כגון הרלוונטיות של המודעה והמחיר לקליק, ועוד גורמים נוספים כגון רלוונטיות המודעה, משך זמן הטעינה של דף הנחיתה, הרלוונטיות של דף הנחיתה ועוד. כמו כן כלל חישוב ציון האיכות פרטים הסטוריים על שימוש במילת מפתח.

ציון האיכות החדש הינו כאמור ציון, שמחושב בכל שאילתה במנוע החיפוש. זאת אומרת שבכל חיפוש נקבע למודעה ציון איכות ספציפי, שתקף להגדרות חשבון הפרסום בגוגל בזמן החיפוש.

איך השפיע החישוב הישן של ציון האיכות ואיך משפיע החישוב החדש?

בחישוב הישן של ציון האיכות ההתחשבות בפרטים הסטוריים יכלה תאורטית ליצור מצב בו מילת מפתח "נתקעה" עם ציון איכות נמוך, בגלל שהמפרסם השתמש בה, שלא בתבונה בתחילת הדרך, ושיפר אותה לאחר מכן, עד שהתקבלו מספיק נתונים הסטוריים, שיספרו לגוגל על כך שנעשה שינוי באופן משמעותי.

גם המצב ההפוך יכל להתקיים תאורטית – מפרסם שהתחיל עם ציון איכות גבוה "נתקע" איתו למרות שפגע באיכות של מודעותיו ו/או דפי הנחיתה שלו. היה במצב זה לדעתי מידה רבה של חוסר התאמה למאמצי המפרסמים ולפיכך פגיעה מסוימת בחווית הצפיה בפרסומות, שכן לא תמיד הפרסומות האיכותיות ביותר הוצגו.

החישוב החדש יוצר מצב בעל משמעויות מרחיקות לכת. העובדה שהוא מתקיים עבור כל שאילתה מובילה לכך שבכל רגע נתון תאורטית יכול מפרסם לשפר או להרע את ציון האיכות שלו, ולקבל דרוג בהתאם למודעה שלו בזמן אמיתי ומבלי להמתין למסקנות מצד גוגל. אבל זה לא עוצר רק באמירה הזו.

לפי הבנתי נפתחת פה הזדמנות, שתאפשר רק לטובים ביותר לקבל דרוג טוב מגוגל. כשאני אומר את זה כוונתי היא לאלו מבין המפרסמים, אשר מפעילים טכניקות של אופטימיזציה של המודעות שלהם, וזוכים לקבל שיעור הקלקה גבוה ואף שיעור המרה טוב. לדעתי, אי ההפעלה של טכניקות אופטימיזציה בעיקר בשווקים דינמיים (למשל שווקי הלימודים, הפיננסים והסלולר) תעלה מהר מאוד בירידה במכירות ובפניות דרך הפרסום בגוגל. כל זאת ולו רק מהסיבה, שהמתחרים יהיו מוכנים להשקיע כסף באופטימיזציה ובהשגת הלקוחות הבאים. למותר לציין, שפעמים רבות טכניקות של אופטימיזציה לא מופעלות ע"י העסקים עצמם, אלא ע"י משרדי פרסום אתרים, שמתמחים בכך (כמו זה של כותב שורות אלה….. :-) ).

יש כאן גם בשורה לעסקים קטנים, שרוצים להשיג נתחי שוק באמצעות פרסום בגוגל. אם עד כה עסק מנוסה בפרסום בגוגל (גדול או קטן) הקצה תקציבים לאורך זמן לפרסום, וזכה להנות מה"ותק" בגלל שילוב הפרטים ההסטוריים בחישוב ציון האיכות, הרי שעכשיו "זכות" זו מתכרסמת לו. הסיבה לכרסום זה, היא שאם הוא השיג ציוני איכות גבוהים לאורך זמן, זהו נכס שמלווה אותו גם עכשיו. יחד עם זאת, אם הוא נהנה מהשגת תוצאות רק על בסיס תשלום גבוה להקלקה, הרי שעכשיו עסקים זריזים, שיחדרו לשוק באמצעות פרסום מוכוון אופטימיזציה בגוגל, יעקפו אותו בדרוג, ויטלו ממנו נתח שוק.

כמה הרהורים לסיום

גוגל היא מומחית אמיתית לפרסום במנועי חיפוש. ואני לא אומר את זה כדי להתחנף, באמת שלא. כמו שאני מבין את המצב כרגע, היא עשתה כאן את אחד המהלכים המתוחכמים ביותר להגדלת נתח השוק שלה וכל זה רק משינוי "קטן". השינוי ה"קטן" הזה הוא בבחינת מהפכה של ממש מבחינתה ומבחינת המפרסמים, שכן יותר ויותר מפרסמים קטנים יקבלו הזדמנות חדשה להשמיע את קולם, להרויח כסף, ומאידך לשלשל עוד ועוד דולרים לקופתה ההולכת ומשמינה של גוגל.

והנה עוד מחשבה "קטנה" ו"מגוחכת" שלי, שרק מניצול שלה גוגל תעשה עוד מיליונים:

כיום יש 8 תוצאות אפשריות, שמופיעות בדף הראשון של גוגל. התוצאות מתבססות על רזולוציות מסוימות, שמקובלות בשוק למסך מחשב. מספיק לחשוב, שמסכי המחשב העתידיים יהיו מגוונים יותר ובעלי יותר אפשרויות תצוגה (ראו המסך החדש של מיקרוסופט). מספיק שגוגל תנצל המסכים החדשים, ותקבע שכמות התוצאות, המוצגות בדף הראשון עולה ל-9. חישבו מה זה עושה למפרסמים, ומה זה עושה לה….

בברכת המשך עסקים מוצלחים,

שרון אביגדור

פרסום מדעי במנועי חיפוש

ליצירת קשר בנוגע לפרסום בגוגל:

השם שלך (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך

נושא

ההודעה שלך

Bookmark and Share

הצהרת פרטיות |  מדיניות שימוש באתר Better Tag Cloud